Nieuws Kia 2014.

Op deze pagina vindt U het laatste nieuws omtrent de automerken van Nijendijk BV.
Klik op de foto's voor de complete tekst.

 

Nijendijk BV is niet verantwoordelijk voor de inhoud en tekst van de weergegeven berichten!

Kia Motors stijgt in top-100 meest waardevolle merken

Interbrand, het grootste bureau ter wereld dat de waarde van merken onderzoekt, heeft recent de lijst met 100 meest waardevolle merken ter wereld bekendgemaakt, de ‘Top 100 Best Global Brands’. Kia Motors is dit jaar gestegen naar de 74ste positie in de lijst van meest waardevolle merken. Dat zijn negen plaatsen hoger dan de vorige editie.

Sinds het besluit van Kia om design één van de belangrijkste pijlers van het bedrijf te maken, is de merkwaarde van Kia met maar liefst 480 procent gestegen van $ 929 miljoen in 2007 naar $5,4 miljard in 2014. Dat blijkt uit de exclusieve lijst van Interbrand met de 100 ‘Best Global Brands 2014’ die vandaag is vrijgegeven. Deze toename van de merkwaarde overstijgt de gemiddelde groei van alle 11 autofabrikanten op de lijst in dezelfde periode van dit jaar aanzienlijk.

Sponsoring voetbal & tennis
De fikse toename van Kia’s merkwaarde vorig jaar, kan worden toegeschreven aan marketingactiviteiten zoals de sponsoring van de 2014 FIFA World Cup Brazil™ en het Australian Open tenniskampioenschap. Ook het productoffensief met de lancering van twaalf nieuwe of verregaand opgewaardeerde modellen in 2013 en 2014 droeg bij aan de toename van de merkwaarde.

A Different Beat
Daarnaast heeft de wereldwijde campagne, ‘A Different Beat’, met de sterke merkwaarden ‘Vibrant, Distinctive en Reliable’ het imago van Kia versterkt. Om het ‘A Different Beat’ imago verder te uit te bouwen en wereldwijd de emotionele band van consumenten met het merk te versterken, heeft Kia sinds 2012 verschillende innovatieve marketingactiviteiten ontplooid. Onderdeel hiervan zijn het ‘Red Cube’ design voor panden van Kia-dealerbedrijven en de introductie van een kenmerkend, eigen geluid voor de jingle van het merk dat wordt gebruikt voor tv-commercials van Kia.

Onderzoek
Interbrand’s jaarlijkse 100 ‘Best Global Brands’ studie is een diepgaande analyse van marktprestaties waarbij door ervaren analisten de allerbeste researchmethodieken zijn toegepast. De studie meet de financiële prestaties van een onderneming op het gebied van financiële opbrengsten voor investeerders; kwalificeert de rol die een merk speelt bij de werkelijke aankoopbesluitvorming en de kracht van een merk, waardoor het in staat is om verwachte, toekomstige financiële inkomsten zeker te stellen.

Terug naar het nieuwsoverzicht!