Nieuws Toyota 2014.

Op deze pagina vindt U het laatste nieuws omtrent de automerken van Nijendijk BV.
Klik op de foto's voor de complete tekst.

 

Nijendijk BV is niet verantwoordelijk voor de inhoud en tekst van de weergegeven berichten!

Toyota wéér meest waardevolle automerk.

Met een merkwaarde van bijna 30 miljard dollar, is Toyota ook in 2014 verreweg het meest waardevolle automerk ter wereld. Voor de zevende keer staat Toyota als eerste automerk genoteerd in de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands van onderzoeksbureau Millward Brown. Opvallend: de afstand tussen Toyota en de ‘achtervolgers’ BMW (2) en Mercedes-Benz (3) is de afgelopen 12 maanden alleen maar groter geworden.

De merkwaarde van Toyota steeg de afgelopen 12 maanden met maar liefst 21% tot 29,6 miljard dollar. De nummers 2 en 3 van de lijst – BMW (25,7 miljard, + 7%) en Mercedes-Benz (21,5 miljard, + 20%) – kenden ook een stijging, maar de afstand tot de andere merken groeide wel fors.

‘Toyota heeft ideale combinatie kwaliteit en duurzaamheid’
Het onderzoeksbureau BrandZ roemt Toyota om de ‘ideale combinatie’ van kwaliteit en duurzaamheid. Verder looft het de manier waarop Toyota het vertrouwen van de consument terugwon na de terugroepacties in 2009 en 2010.

Zeven uit negen
Het jaarlijkse BrandZ-rapport komt tot stand na een enquête over imago en betrouwbaarheid onder twee miljoen consumenten én na het bestuderen van de jaarcijfers van de bedrijven en de branches. Het eerste rapport werd in 2006 gepubliceerd. Toyota prijkte maar liefst zeven van de negen keer bovenaan op de BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken.

Terug naar het nieuwsoverzicht!